Events

Hvorfor K.B. Hallen?

Hvorfor vælge K.B. Hallen?

Der er mange gode grunde til at vælge K.B. Hallen. Det er en nybygget og moderne multiarena, der desuden har følgende fordele:

  • Central placering i København
  • Fleksibel salopsætning
  • Helt nybygget og fleksibelt venue med plads fra 250 til 4.900 deltagere
  • Ideelle lydforhold (reverberation: 1,5 sekund)
  • Skræddersyet tilbud til dit arrangement
  • Én kontaktperson
  • Projektledere med mange års erfaring fra alle typer events

Passer mit arrangement til K.B. Hallen?

K.B. Hallen er en nybygget og moderne multiarena, hvor der kan afholdes mange forskellige typer af events. Hvad enten du skal afvikle en konference, bruge et eksklusivt rum til en gallamiddag eller lancere virksomhedens nyeste produkt. Bare for at nævne nogle eksempler:

  • Middage
  • Konferencer
  • Kongresser
  • Kick-offs
  • Lanceringer
  • Fest
  • Sport
  • TV-produktion

Transport

K.B. Hallen ligger i kort afstand til resten af byen

  • K.B. Hallen S-togsstation – 3 minutter (til fods)
  • Flintholm metrostation – 15 minutter (til fods)
  • Københavns Hovedbanegård – 20 minutter (med tog)
  • Københavns Lufthavn – 35 minutes (med tog og metro)
  • Rådshuspladsen – 25 minutes (på cykel)

Parkering

  • Foran K.B. Hallen findes der 178 betalingsparkeringspladser samt yderligere parkeringsmuligheder i området omkring hallen.

Full service venue

Full Service Venue

K.B. Hallen er en yderst fleksibel multiarena, hvor vi skræddersyer alle oplæg til vores kunder, så vi sikrer os, at vi får dækket jeres ønsker og behov igennem tæt dialog, da hvert enkelt arrangementer er unikt med forskellige behov.

Den tætte dialog og relation er et nøgleord hos K.B. Hallen, derfor har alle vores kunder én dedikeret kontaktperson og en senior projektleder, som følger kunden før, under og efter arrangementet.

Godt at vide

K.B. Hallen har faste samarbejdspartnere inden for catering og teknik, som kender arenaen og dens muligheder og flow.

Grundet K.B. Hallens komplekse logistik er det ikke muligt at benytte egen cateringleverandør.

Det er derimod muligt at medbringe egen teknik. Kontakt os for at høre nærmere.

Forplejning

K.B. Hallen tilbyder ikke faste menuer. Som kunde er du selv med til at skræddersy disse ønsker og budget, i tæt dialog med K.B. Hallen og vores cateringleverandør.

Inklusive i leje af K.B. Hallen

  • Søjlefri 1.968 m2 sal med 16,8 meter til loftet
  • Garderobe (personale kan tilkøbes)
  • 2 VIP-lokaler / mødelokaler på 1 sal á 108 m2 (kan deles op i 4 mindre lokaler på hver 54 m2)
  • 4 artist / keynote speaker-områder, inkl. 2 med bad (backstage)
  • Standard slutrengøring
  • Strøm, vand, varme og ventilation


Der er mulighed for at leje ekstra lokaler – dette sker mod forespørgsel, og kan ikke på forhånd garanteres:

  • Tennishal – efter forespørgsel via K.B.
  • Restaurant Pejsesalen (175 personer) – efter forespørgsel via K.B.
  • 3 mindre møderum (for mellem 20 og 40 personer) – efter forespørgsel via K.B.

Billeder

K.B. Hallen (Foto: Christensen Photography)

Lounge

Foyer / Check-in (Foto: Christensen Photography)
Lounge, 1. sal (Foto: Christensen Photography)
Lounge, 1. sal (Foto: Christensen Photography)
Hjemmeholdet (Foto: Christensen Photography)

Salen

Awardshow (Foto: Claus Vest Petersen)
Konference (Foto: Niels Nygaard)
Middag (Foto: Rasmus Petersen)
Middag (Foto: Rasmus Petersen)
Middag (Foto: Christensen Photography)
Konference (Foto: Christensen Photography)
Konference (Foto: Christensen Photography)
Middag (Foto: Christensen Photography)
Fest (Foto: Christensen Photography)
Konference (Foto: Mathias Nielsen)
Sport-MMA (Foto: Jacob Dinesen)
Sport-MMA (Foto: Jacob Dinesen)
Messe (Foto: Mathias Nielsen)
Messe (Foto: Mathias Nielsen)
e-Sport (Foto: Krestine Havemann)
e-Sport (Foto: Krestine Havemann)

Kapacitet

Mødelokale (108 m2)

  • Middage (langbord): 84 pers.
  • Banket (6 pers. bord): 66 pers.
  • Banket (8 pers. bord): 56 pers.
  • Banket (10 pers. bord): 70 pers.
  • Biografopstilling: 120 pers.
  • Boardroom: 44 pers.
  • Skolebord: 54 pers.
  • Kabaret (5 pers. bord): 60 pers.
  • Kabaret (7 pers. bord): 63 pers.
  • Reception: 100 pers.

Mødelokale (54 m2)

  • Middage (langbord): 36 pers.
  • Banket (6 pers. bord): 30 pers.
  • Banket (8 pers. bord): 24 pers.
  • Banket (10 pers. bord): 30 pers.
  • Biografopsilling: 50 pers.
  • Boardroom: 20 pers.
  • Skolebord: 24 pers.
  • Kabaret (5 pers. bord): 25 pers.
  • Kabaret (7 pers. bord): 28 pers.
  • Reception: 50 pers.
  • U-shape: 24 pers.

Teknik

Tekniske specifikationer

Der er ingen fast AV-, lyd- og lysopsætning i K.B. Hallen.

Til gengæld giver K.B. Hallens fleksibilitet uendelige muligheder for forskellige løsninger, alt efter ønske og behov.


Rigging-højder (afhænger af scenens placering):

  • Max scenehøjde (center): 16,8 meter fra gulv
  • Max scenehøjde (hjørne, 9 meter fra center): 15,1 meter fra gulv
  • Max højde, PA-placering: 14,2 meter fra gulv, 11,5 meter fra gulv


Adgang:

  • Load-in gate: Bredde = 3 meter, Højde = 4 meter (på ground level)

Ligestillingsfokus

Fokus på ligestilling

LGBT+ og ligestilling er en del af K.B. Hallens DNA. I 2019 var K.B. Hallen nomineret til erhvervsprisen ved Danish Rainbow Awards. Begrundelsen var, at rummelighed og mangfoldighed er tænkt ind i K.B. Hallens organisation hele vejen rundt – samt at K.B. Hallen er det eneste venue i Danmark med multisextoiletter.

K.B. Hallen er medlem af Empatisk Arbejdsmarked og arbejder tæt sammen med LGBT Danmark om at sikre, at K.B. Hallens ansatte arbejder under de bedste vilkår samt til enhver tid sikrer den bedste gæsteoplevelse.

Empatisk Arbejdsmarked tilbyder arbejdsgivere, ledere, HR, tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter en vigtig indsigt og nødvendig viden om, hvad det vil sige at være lesbisk, bøsse, bi eller transperson på jobbet og hvordan man skaber en arbejdsplads fri for diskrimination og stigmatisering. Empatisk Arbejdsmarkeds program introducerer en række konkrete værktøjer til at åbne arbejdspladsens kultur og personalepolitik op og vejleder i ny sprogbrug og hensigtsmæssige forandringsstrategier.

Gennem relevante eksempler fra hverdagen træner deltagerne kommunikation. Man får indblik i hvad kønsidentitet  og seksuel orientering er, arbejdspladsens tone, humor og myter samt giver deres lokale personalepolitikker et eftersyn. Målet er, at alle skal kunne være sig selv, og yde sit bedste på arbejdet, uanset hvem man er.

I K.B. hallen er der desuden unisex-toilet, som enhver kan gøre brug af, uanset kønsidentitet eller kønsudtryk.

Kontaktinfo

Kontaktperson

Salgsdirektør:
Claus Vest Petersen
Mail: cvp@kbhallen.dk
Telefon: +45 22756624